Wstecz

F-18 Hornet
Kokpit i awionika

Kokpit F-18 to przykład klasycznego kokpitu z elementami wykorzystywanymi w noszych produkcjiach.
F-18 A, B i C posiadają drążek sterowniczy umiejscowiony pomiędzy nogami, znajdują się na nim przyciski i "grzybki" tzw. haty służoące do obsługo stacji radarowej, odpalania uzbrojenia i trymowania samolotu. Na lewej burcie znajduje się dzwignia przepustnicy także wyposażona w szereg przycisków słóżących mni. do wybierania typu uzbrojenia, włączanie hamulca aerodynamicznego. Pilot wykonując zadanie nie musi odrywać rąk od drążka i przepustnicy, jest to system HOTAS (Hands On Throttle And Stick).

Na przednim panelu umiejscowione zostały trzy monochromatyczne wielofunkcyjne wyświetlacze dostarczające pilotowi niezbędnych informacji. W wersjach E i F wyświetlacze są kolorowe co umożliwia przekazanie jeszcze większej ilości informacji np. można wyświetlić mape tereny z zaznaczonymi celami, ponadto analogowy panel sterowania HUDem został zastąpiony dotykowym wyświetlaczem.

Kokpit F-18 C

Kokpit nowszego F-18 E

Antena stacji AN/APG-73