Wstecz

A-10 Thunterbolt
Kokpit i awionika

A-10 w zamiarzeniu miał być bardzo prstym samolotem, i taki też jest jego kokpit, próżno to szykać koputerów stabilizujących lot czy wielu wyświetlaczy lcd ułatwiających pracę pilotowi.
Jednak brak elektroniki ma też dobre strony, poprostu mniej jest rzeczy ,które mogą się popsuć, a jeśli coś już ulegnie awarji to można to łatwo naprawić nawet w warunkach polowych.

W początkowej fazie produkcji samolotu chyba najbardziej zaawansowaną elektronicznie częścią awioniki było radio. dopiero po jakimć czasie zaczęto dodatać takie rzeczy jak system IFF, ILs czy TACAN, dodano też zewnątrzną kamerę termowizyjną za pomocą której naprowadza sie różnego rodzaju pociski.

Zasiadając za sterami A-10 naszym oczom ukazuje sie panel pełen różnych wskażników, lampek i pokręteł, na piwrwszy rzut oko wygląda to chaotycznie lecz gdy się przypatrzymy możemy dostrzeć że po lewej stronie znajduje się panel sterowania uzbrojeniem (podobny jak w F-15 A/B) na środku wskażniki nezbędne do lotu czyli: sztuczny horyzont, kompas, wskażniki wznoszenia, kąta natarcia i przeciążeń. Po prawej stronie znajduje się jedyny wyświetlacz, na nim wyświatlany jest obraz z kamer. Pod wyświetlaczem natomiact znajdują się wskażniki pracy silników (każdy jest podwujny).

Kokpit A-10A

Kokpit nowszego A-10C

Główna broń